Työksi määräytyi Mercedes Benz laihaseosmoottorilla. Ongelmana oli rallattava/kalkattava ääni jakopäästä.
Irroitin venttiilikoneiston kannen ja suuttimien sekä tulppien johdot ynnä muut venttiilikopassa kiinni olevat osat. Seuraavaksi pyöritin kampiakselin hihnapyörän "Overtiming"-kohtaan ja tarkistin jakopään ajoituksen.
Nokka-akselien hihnapyörien ajoitusmerkit olivat merkeissään, eli venttiilikoneiston ajoitus oli kohdallaan.
Kuvassa näkyy nuolet, joiden tulee osoittaa hammaspyöriin tehtyihin merkkiviivoihin. Pyrin saamaan molemmat hammaspyörät kuvaan, joten kuva hämää hieman kohdistuksen tarkkuutta. Autossa on lisäksi säätyvä nokka-akseleiden ajoitus, joten säätö myös korjaa hieman mahdollista virheajoitusta.
Koska jako on kohdallaan, noudatin valmistajan ohjetta ja uusin ketjun kiristimen, joka toimii öljynpaineen ja jousikuormituksen yhteisvoimalla.
Ole varovainen irroittaessa kiristintä, koska sen sisällä oleva jousi on jännitteessä. Älä pyöritä moottoria, kun ketjunkiristin on irti! Asensin uuden ketjun kiristimen ja kiinnitin venttiilikoneiston kannen, suuttimen ja tulppien johdot ja koekäytin auton. Rallatus hävisi, joten auto tuli kuntoon. Rallatuksen syynä viallinen jakoketjun kiristin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti